Luego de haberse probado durante varias semanas en el Test Server, Crytek anunció hoy que el parche de rendimiento para su shooter multiplayer competitivo PVE/PVP desarrollado con CRYENGINE, que mejora significativamente el rendimiento y estabilidad general del juego, ya se encuentra disponible para todos los jugadores en los servers regulares.

La actualización se centra en optimizaciones para procesadores, la reducción del uso general de memoria, y la corrección de stuttering y freezes que ocurrían al explorar el mapa, bajar la mira, y otras interacciones varias.

Todos estos cambios incrementarán la suavidad general y respuesta del juego, al igual que aumentar la tasa de cuadros por segundos, sobre todo en equipos de gama baja. Además, este parche corrige el problema de la vegetación que no se mostraba el comienzo de una partida.

Notas de los cambios del Performance Update de Hunt: Showdown (Inglés):

CPU optimization and utilization:

  • Optimized a number of CPU heavy processes within the game that would lead to Hunt being CPU bound (especially on lower end hardware)
  • Optimized rendering cost when particle effects are filling the screen space
  • Optimized off-screen particle updates in most cases
  • Optimized interior lighting volumes significantly
  • Optimized a number of expensive engine calls (e.g GetWaterLevel)
  • Reduced particle overdraw when many large particles in view
  • First round of optimizations on CPU job manager (improves efficiency of thread queues)

Memory optimization:

  • Reduced Hunt’s overall memory footprint 
  • Enabled animation DB streaming to reduce memory usage
  • Improved object streaming to reduce memory usage
  • Fixed a memory leak in the AI proximity grid
  • Reduced memory usage in various Hunt subsystems

Server/Backend:

  • Improved dedicated server allocation manager to be more reliable, especially if back end slows down
  • Upgraded backend technology to pave the way for further improvements to debugging user reported issues (slow response times etc)

Bug Fixes:

  • Fixed a stall when using lanterns for the first time (slight micro stutter when picking up the lantern)
  • Fixed a stall that could occur when using dark sight for the first time after loading into the match
  • Fixed a stall that occurred when aiming fuses at the sky
  • Fixed a number of stalls that could occur due to some shaders being loaded during gameplay. This was especially noticeable when aiming down sights
  • Fixed a stall that could occur when the banishing phase completed
  • Fixed a number of invalid file accesses during gameplay which was resulting in some stalls
  • Reduced stalls that could occur with cloth simulation on hunter clothing
  • Fixed a number of uncached resources
  • Fixed a deprecated asset that could cause the game to freeze at Stillwater Bend (or as it has been affectionately called by the community “Crashwater Bend”)
  • Fixed a bug that would cause the Depth of field to be triggered when others in the match were aiming
  • Partial fix implemented for some objects not rendering correctly (e.g. large amounts of vegetation missing at the start of the match)

Para aquellos que no estén familiarizados con lo nuevo de los creadores de Crysis, Hunt: Showdown consiste en partidas de cinco equipos de dos jugadores, que tendrán que buscar y eliminar demonios en mapas de grandes proporciones. En pocas palabras, una mezcla entre el modo Battle Royale en equipos y Evolve, con muerte permanente.

Compitiendo por el mismo botín contra otros cuatro equipos de dos jugadores, al mismo tiempo que se encuentra con otros terrores del lugar, los jugadores tendrán que utilizar una combinación de sigilo y combate para hacerse del botín, y escapar con vida. Las partidas pueden durar entre 20 y 40 minutos, y este video muestra un round de ocho minutos, capturando la atmósfera, drama y la esencia del gameplay de Hunt: Showdown.

Hunt: Showdown se encuentra disponible en Steam Early Access. Pueden ver nuestra extensa galería de imágene en 4K en este enlace, y les dejamos un video en 1440p a continuación:

Sobre El Autor

Editor en Jefe. PR.

Rosario. Santa Fe. Argentina

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