Ha pasado un año y medio desde el último update importante de PCSX2 y los creadores del mejor emulador de PS2 habían prometido que el desarrollo no terminaría ahi, y cumplieron su palabra lanzando esta nueva versión de PCSX2 que incluye muchisimas mejoras, nuevas caracteristicas y correción de muchisimos bugs.

Uno de los grandes cambios en esta versión es la integración de los parches para widescreen hechos por la comunidad, para la comunidad, los cuales ya son unos 1200 los juegos los que han sido parcheados para el aspect ratio 16:9.

Acá el link de descarga y más abajo hay algunos videos -corriendo con la 1.1.0.

Changelog en inglés de los cambios más importantes que trae la versión 1.2.0

Cambios para la versión de Windows:

Core:

  • microVU fixes for Dreamworks games, later Tony Hawks games, Evil Dead and others
  • Fixes to New GIF unit to solve regressions
  • microVU bugs fixed (affecting Extreme-G Racing and others)
  • CDVD fixes (Impossible Mission now boots)
  • Path 3 arbitration and timing refinements
  • MFIFO fixes for DDR games
  • Huge DMAC bug fix solving most of the problematic videos. (Baldurs Gate 2, Katamari Damacy and more)
  • Memory card support improved in many games, now supports PSX memory cards also Multitap support improved greatly
  • Many game fixes for COP2 problems inherent with emulation. (Ace Combat, Forbidden Siren and others)
  • VIF Unpack optimizations
  • VU Delays added to fix the graphics of Snowblind engine games (Champions of Norrath, Baldurs Gate 2)
  • Various other game specific fixes in GameDB
  • NVM file creation (if one doesn’t exist) now fills in iLink ident. (Age of Empires 2)

SPU2-X:

  • Improved DMA system
  • Fixes to reverb
  • Improved time-stretcher recovery on extreme speed changes.
  • Portaudio (providing WASAPI in Windows, ALSA/+OSS in Linux) now supported and the default output module. Latencies with this mode are lower than other modules

GSdx:

  • Improved adapter selection for detecting of videocards
  • CLUT (Color LookUp Table) fixes for games such as Disney Golf
  • Texture Offset options added to help improve upscaling artifacts
  • OpenGL mode added (Experimental currently)
  • Various CRC hacks
  • Hack for NVIDIA cards, solves problems with stretching on drivers above 320.18
  • New shader resources! Complete PCSX2 FX Revised 2.0 by Asmodean has been integrated

DEV9ghzdrk:

  • Improved support for online play and make the users MAC address unique.

Cambios para la versión de Linux:

Core:

  • Support for external patch (pnach) files

OnePad changes:

  • Bugfixes for multiple button presses
  • Bugfixed memory leaks

ZZogl:

  • Added support for MESA drivers
  • Bump OpenGL requirement to 3.0 with floating texture
  • Various OpenGL fixes

SPU2-X:

  • Added SDL Backend

Acá les dejamos una guia de configuración para los que no sepan como usar el emulador:

http://www.youtube.com/user/PCSX2team?feature=watch

Y acá algunos videos corriendo en la 1.1.0 con parche para 16:9: