Sin demasiada fanfárrea, Codemasters finalmente cumplió el deseo de muchos de los seguidores de sus simuladores de rally con la inclusión del soporte OpenVR para el aclamado Dirt Rally 2.0. La actualización llega de forma gratuita a Steam y también permite al publisher incluir, por primera vez, al juego en la tienda de Oculus.

Esta actualización es la respuesta de Codemasters a una pequeña pero resonante campaña de los fans que, durante el período previo al lanzamiento, reclamó en todas las redes sociales la inclusión de soporte para realidad virtual mediante el hashtag #NoVRNoBuy, hasta que finalmente la empresa respondió prometiendo que llegaría a mitad de año.

«Desde el lanzamiento, nuestra comunidad ha sido muy vocal sobre querer una versión VR de Dirt Rally 2.0, así que nos encanta poder darle esto a la versión de PC,» comentó Ross Gowing, director del juego. «Parece que para mucho de nuestros jugadores, VR es la única manera de experimentar un juego de rally, así que esto les permite disfrutar jugarlo como nunca antes.»

La versión de Oculus de DiRT Rally 2.0 también incluye un set exclusivo de desafíos de la comunidad y diseños exclusivos para cinco autos.

Codemasters aclara que no hay planes de darle soporte a Playstation VR por el momento, así que esta es una característica exclusiva de PC.

Además del soporte de VR para PC, DiRT Rally 2.0 agrega lo locación de DirtFish junto con cinco nuevos diseños para el SUBARU WRX STI NR4, Opel Adam R2, Opel Adam R2, Ford Fiesta OMSE SuperCar Lites, BMW E30 M3 Evo Rally y el Lancia Stratos.

Patch Notes: Version 1.7 of DiRT Rally 2.0

VR:

  • Added support for OpenVR (Steam version only)

Content:

  • New Location: DirtFish (Test Drive only)
  • New Livery: DirtFish – SUBARU WRX STI NR4
  • New Livery: DirtFish – Opel Adam R2
  • New Livery: DirtFish – Ford Fiesta OMSE SuperCar Lites
  • New Livery: DirtFish – BMW E30 M3 Evo Rally
  • New Livery: Per-Inge Walfridsson – Lancia Stratos

Leaderboards:

  • Resolved issue where negative times were being displayed on Leaderboards.

My Team:

  • Tyre compound choice will no longer reset to Medium after every Stage.

Clubs:

  • Added support for more scheduling options when setting up Club Championships.

Cars:

  • Added Turbocharger audio to Lancia Delta S4 (Rally).
  • Resolved texture error on Ford Escort RS Cosworth.
  • Resolved texture error with bonnet underside on Citroën C3 R5.
  • Resolved issue with Porsche 911 RGT Rally Spec’s brake lights not working.
  • Improved appearance of ŠKODA Fabia Rally (Up to 2000cc) tail lights and spoiler.

Locations:

  • Bikernieki, Latvia – Corrected grid slot ordering for Rallycross Heats
  • Bikernieki, Latvia – Resolved issue where starting lights would not activate.
  • Bikernieki, Latvia – Resolved collision issue with specific rumble strip.
  • Łęczna County, Poland – Improved lighting effects on grass.
  • Łęczna County, Poland – Corrected time of sunset from 04:16 to 18:55.

UI/UX:

  • Resolved issue where Engine Upgrades 5 and 6 for Peugeot 205 T16 Rallycross were inverted.
  • Resolved issue where ghost targets were not tracking correctly on Stage progress bars.

Achievements/Trophies:

  • Made fixes to certain issues preventing “Adaptable” from unlocking.

Localisation:

  • Portuguese – Correction to text translation of “Hard Tyres”.
  • German – Correction to text message for when users load a Tuning Setup.
  • Spanish – Corrected co-driver callouts for certain turns on Polish stages.

Miscellaneous:

  • Added official support for Fanatec ClubSport Steering Wheel Formula V2 (AO) on Xbox One and PlayStation 4.
  • General stability improvements and minor bug fixes throughout the game.

And finally, some updates on hot topics within the DiRT community:

  • There are no plans to add PlayStation VR support to DiRT Rally 2.0.
  • Issues where audio cuts out mid-Stage are currently being worked on and should be resolved in a future update.
  • Issues where Tuning Setups revert to default when taking part in Club Events are are currently being worked on and are expected to be resolved in the next update (1.8).